måndag 12 november 2012

38 dagar kvar!

Nu är det ynka 38 dagar innan vi åker på vår semester till Kapstaden, ska bli så underbart med sol och bad. Varma och härliga kvällar som man kan sitta utomhus och bara njuta, och tankarna på Göteborg är långt långt bort (snön kommer väl lagomt till vi kommer hem) !! Visst kan det kännas lite tråkigt att man inte kommer fixa och baka inför jul men samtidigt väldigt skönt att slippa allt stök och stress. Jag har ju advent som jag kan baka till så mig kommer det inte gå någon nöd på. Måste ju snart börja titta lite på sevärdheter och lite annat roligt, men högst prior kommer för oss att vara sol och bad! Och shopping såklart! Tur att jag redan har koll på alla bra shoppingmalls, så slipper jag ödsla massa onödigt tid på de som är mindre bra :) Känner på mig att den här resan kommer att bli grym och ett extra plus är alla som ska åka med. Nedan lite bilder på Olivers första resa till Kapstaden, maj 2011!

Kärt återseende med morfar i Kapstaden!
 
På en vingård gottade vi oss i några dagar, så mysigt!
 
Oliver levde livet här och blev snabbt populär bland personalen, fanns inte så många andra barn där samt att han hade ljust hår :)
 
Fina vyer, längtar så tills vi åker tillbaka!
 
På väg mot Cape of good hope och Cape point hittade vi det här lilla djuret på vägen :)
 
Dessa sötisar såg man lite här och där!
 
Cape Point, så himla vackert, så imponerad av Kapstaden och är så glad att man får chansen att åka tillbaka igen!
 
Så här glad var den här killen hela resan, Oliver var väldigt smidig att ha med sig på resor när han var liten. På flygresan till Kapstaden som tog 12 timmar sov han nästan hela vägen och samma på vägen hem! Vi får se hur glad och roligt han kommer vara att ha med sig på långflygning nu när han har lite mer spring i benen! Det kommer bli en lååååång flygresa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar