måndag 26 november 2012

Finska pinnar!

Inför kommande beställnings så är det bland annat finska pinnar som önskas, jag har aldrig tidigare bakat det men har länge tänkt att göra det så nu är det ju perfekt att börja öva :) Igår blev första testet, och måste säga att jag blev ganska nöjd...smakade som finska pinnar och utseendet blev ungefär som jag tänkt mig. Det är roligt att baka sånt man aldrig tidigare provat, det gjorde jag även till Abbes fredagsfika. Då blev det Bountyrutor, jag smakade aldrig men betyget av sambo och arbetskamrater blev väldigt uppskattat och gott! Nästa helg är det dags för lussebullar och pepparkakor, åhh vill bara att det ska bli nästa helg nu. Tänkte att Oliver också ska få baka med mig, han tycker det är så roligt! Igår när jag bakade Finska pinnar fick jag sug efter kubb, men det hör ju inte direkt till julen så vi får se om det får vänta tills efter allt julbak eller om jag får en lucka en dag och helt enkelt inte kan motstå suget!!!

Finska pinnar!
 
Bountyrutor till Abbes fika!
 
Snart hoppas jag får lite tid att baka dessa, mumsimums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar