fredag 28 september 2012

Och så kom det prickar!

Hej hopp på er alla! Igår blev det tyvärr inget inlägg för att vi fick åka till vårdcentralen med Oliver och titta på konstiga prickar som han fått, när vi kom hem var jag alldelse slut och orkade helt enkelt inte blogga om vår dag. Tänk att man blir så matt när barnen är sjuka, det går åt så mycket energi att googla och prata om det. Oliver är i alla fall på bättringsväg och febern är borta, dock är han fortfarande en prickig korv :) Min lilla stackare! Det är i alla fall inte svinkoppor, scharlakansfeber eller höstblåsor, utan doktorn trodde att hans eksem har blivit infekterat och så har det helt enkelt blossat upp. Vi fick en starkare salva som vi nu ska smörja honom med morgon och kväll. Läskigt det där med sjukdomar och prickar, herregud vad hjärnan spinner runt runt runt och att läsa om det på nätet gör mig bara mer förvirrad och orolig. Skönt i alla fall att han nu är på bättringsväg och på gott humör igen!

Så här såg hans armveck ut
 
Och så här såg knäveck ut, sedan hade han även på fötter, fingrar, lite på låren, armbågar och några i ansikte.
 
Idag unnande jag lilleman lite god lunch, Oliver älskar Burger King :) Det är inte så ofta han får det men idag tyckte jag att han förtjänade att få lite gott till lunch!
 
Pommes är en favorit!
 
 
Nu fortsätter fredagsmys med räkor, efterrätt och annat smarrigt. Film blir det också, äntligen är Johan Falk filmerna tillbaka.....love it! Kram på er kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar