fredag 9 december 2011

Världskulturmuseet, Date med L & N och till sist lussefika med tjejerna!

Vilken fantastisk dag jag och Oliver hade igår, och vad mycket trevligt vi hann med :) Vi började dagen med att besöka fina L & N som bor inne i centrala Göteborg, det är alltid så mysigt när vi ses och tiden brukar gå så himla snabbt...hihi mycket tjej- och pojksnack :) Både jag och L börjar jobba i januari men vi får allt försöka pussla ihop så att vi i alla fall hinner ses någon gång ibland, vore ju så trist om man tappar kontakten nu när man har lärt känna en sådan underbar och fin person!
Redo att ge sig iväg på dagens äventyr!
Hemma hos L & N bjöds det på fina bakverk, L är nämligen grymt duktig på att baka och hennes cupcakes slår alla jag har smakat...man kan bara sitta och titta på dessa underbara verk :) Så roligt att få tips och råd hur man ska gå tillväga för att lyckas av en som kan...alla vet ju att även jag ÄLSKAR att baka...det bor nog en liten Leila i mig :)
Den här härliga boken hittade jag på Bagaren & Kocken förra helgen :)

Efter mysigt fika, bus och lek med barnen så begav vi oss till Världskulturmuseet, vilket ställe!!! Synd att man upptäcker det nu när man ska börja jobba igen i januari :) Det är gratis, anpassat för småttingar och jättegod mat...vin finns även för den som vill ha de! Det fanns två utställningar som är anpassad för barn, Oliver tyckte det var superskoj! Klart ett ställe som jag kan rekommendera för de som vill gå till ett ställe som är lite mer anpassat för barn, skönt också att kunna släppa barnen utan att oroa sig.
Det var roligt att beskåda allt på museet, skrattgropparna visade sig väldigt många gånger under dagen!
Leker för fullt!

Snurrande plattor var häftigt tyckte Oliver!
Leken fortsatte hemma med pappa, duschkabinen är en rolig leksak :)
När vi kom hem var det bara att byta om för en tjejkväll hemma hos S med hela mammagruppen, S hade ordnat så himla fint med lussefika och herregud så många härliga bakverk....också en tjej som gillar att baka! Det blev en väldigt lyckad kväll som jag hoppas att vi snart gör om, många härliga och goa skratt blev det under kväll. Tack finaste mammagruppen för en underbar kväll, och speciellt tack till den fina värdinnan...hihi och lekledarn gjorde även ett lite gästspel och charmade oss alla med sina trix! Tjejkvällar borde man definitivt ha oftare, man får ju så mycket härlig energi och blir ju så glad!


Liten "give away" present till värdinnan som jag fixat ihop själv!


Lussefika, eftersom min kamera låg i väskan hela kvällen så lånade jag lite fina bilder från S blogg :)


Mycket smarrigt fanns det på kakfatet!


Tjejligan!


Mumsig Pepparkakscheesecake som var gudomligt god

Massa annat gott som fanns på bordet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar