fredag 21 mars 2014

Älskade fredag äntligen är du här!

Jag bara älskar fredagar, det är dagen då jag helst av allt inte vill ha något planerat. Hihi om det inte är en tjejkväll eller AW :) Men känslan att slippa stressa iväg med alla på morgonen till förskolan är ganska skön, och Oliver gillar fredagar när vi alla är lediga tillsammans. Då pysslas det, handlar inför fredagsmyset, eller så träffar vi BFF Mathilda, hänger här i området, leker men någon kompis från älskade föräldragruppen eller så hänger vi bara hemma. Det är även dagen då jag bakar!!! Försöker hålla igen på veckorna och då måste jag även hålla igen på bakning, men fredagar då måste det finnas något smarrigt till fredagsfikat. Lite lyxigt idag är att även Abbe är hemma så idag får vi en riktig mysdag tillsammans. Men först ska jag iväg och inhandla några saker till kommande tvillingkalas, jag gillar att ha koll på läget och har inhandlat saker i flera veckor inför detta kalas som har planerats i månader. Älskar det här med kalas och bjudning, då ska det inte snålas och allt ska finnas med på dessertbordet samt att hela huset ska dekoreras. Och så är det såklart lite extra roligt att planera ett tvillingkalas, billigt är det inte men roligt! Det billigaste kalaset jag har haft för våra barn är helt klart på Bushuset, vilket kalaspaket. Men tråkigt är det såklart när all planering och alla förberedelser bara försvinner. Jaja kommande 4-årskalaset i höst känns lite väl långt bort just nu, och vi får se hur vår vardag ser ut då när vi båda jobbar igen. Ha en go fredag kära vänner!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar