måndag 19 mars 2012

Hemma = Solstråle

Oliver har gått från en gnällplutt till en underbar liten solstråle, ett tag undrade jag faktisk om det var något allvarligt fel på honom. Under dagarna i Branäs var han ganska gnällig, ingen matlust, vaknade på nätterna och extremt mammig och pappig, vilket han annars aldrig är. Jag brukar ju kunna göra vad jag vill hemma och han brukar underhålla sig själv! Och så kommer vi hem och det är som natt och dag, så här har det varit sedan igår kl 19:00.


18:50 Läggdags, somnar direkt utan gnäll

04:50 Oliver vill komma till mamma och pappas säng, somnar om direkt.

06:20 Vaknar och går upp med pappa, pappa märker också skillnad på beteende.

07:45 Vi äter frukost, äter en portion havregrynsgröt och en hel smörgås

08:15-10:00 Leker och har det skoj

10:00 Mellanmål, smörgås

10:00-12:00 Leker utan problem själv, jag är även med och leker lite...mest för att jag tycker det är roligt och att Oliver gillar det...inte för att det är gnäll

12:00 Äter lunch, tre fiskpinnar med ris och ett halvt äpple

12:30-12:45 Leker innan det är dags för sovstund

12:45- ? Sovstund!

Den Oliver vi tog med till Branäs känns som en helt annan person nu, undra om det kan ha varit tänderna, hostan eller förkylningen som gjorde honom så här. Det  blev därför lite väl mycket napp I Branäs som annars bara är tillåtet vid sovdags eller om han mår riktigt dåligt, mellan 06:20-12:45 har det varit nappfritt!!! Jag vet, visst är vi bortskämd annars att ha en sån snäll liten kille men den Oliver som vi fick erfara i Branäs hoppas jag stannar där!!! Nu kan vi njuta och ha det mysigt igen. Me love louds and louds!

All kärlek till alla er som har det kämpigt med era barn, ni är fantastiska som orkar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar