lördag 10 november 2018

Hur orkar du?

Många frågor jag får när jag berättar om min träning och träningtider är ”hur orkar du”, ”det är inte normalt” ”sov istället”, ”du måste gå och lägga dig jättetidigt, gud så trist”, ”du kommer inte orka i längden ” ja listan kan göras lång. Men jag kan berätta för er alla att det handlar inte om att orka kliva upp för mig, eller att det är onormalt, eller att jag behöver sova mer eller något av alla negativa åsikter. Det jag behöver är att träna. Träna för att orka vardagspusslet som innebär aktiviteter, hämtning/lämning, läxläsning, Vab, sjuka barn, tvätta, handla, för att orka ha ett tempo, orka ha ett rent och fint hem. Orka vara social och ge stöd till andra som kanske behöver det. Det jag inte har tid med är att komma hem och vara trött, jag kommer inte ens ihåg sist jag kom hem efter jobbet och sa att jag var trött. Tvärt om så är jag glad, positiv, har enormt mycket energi, leker och har roligt med barnen. Däremot när kvällen kommer och barnen går och lägger sig så är inte jag heller långt därefter i säng. Men vad spelar det för roll? Då är det inte konstigt att jag är redo att sova för då har jag orkat kliva upp i fem dagar och träna tidigt på morgonen, varit på jobbet kl 06, jobbat en full arbetsdag, hämtat barnen, tvättat, hanterat diverse konflikter, gjort klart träningsväska & kläder till dagen efter, lagat mat, gjort läxor, plockat runt i hemmet, plockat rent i kök efter mat, gjort klart för nattning. Träning och löpningen ger mig så enormt mycket energi så tänk på det nästa gång du påpekar någon annans livsstil, kanske för dig verkar det jobbigt och krångligt men för den utpekade kanske det ger den där extra lilla kicken som underlättar vardagspusslet ❤️









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar